Messu- ja seminaarituotteet
Personoidut messutarvikkeet
Oletko lähdössä messuille? Lue tästä vinkkimme onnistuneisiin messuihin.
Messuilla on hyvä olla teema, joka sopii yrityksen brändiin
Selkeän teeman luot helposti esimerkiksi yhtenäisellä pukeutumisella ja stailauksella. Kun asiakas saapuu yrityksen messuosastolle, on tärkeää luoda selkeä ja brändin mukainen linja, jotta tavoitat asiakkaan kiinnostuksen.
Mistä messuvierailija erottaa yrityksen henkilökunnan messuosastolla?
Yhtenäiset asut. Ollaanko messuilla rennoissa asuissa vai onko pukukoodina smart casual? Rentoa lookia tuovat t-paita, huppari, lippis, fleecetakki sekä urheilulliset tuotteet. Miesten siisti pukeutuminen on puku ja kauluspaita. Naisilla on enemmän vaihtoehtoja esimerkiksi housu- ja jakkupuku sekä kotelomekko. Pikee-paidat ovat myös suosittu näky messuosastolla. Vaatetuksessa voidaan hyödyntää myös yrityksen logon värejä. Tähän soveltuvat hyvin monet eri asusteet ja vaatteet kuten kravatti, huivi ja päähine tai vaatteissa liivi, neule tai college. Useimmiten messutuotteisiin brodeerataan tai painatetaan yrityksen logo ja nimi.
Palkintoja, mainostavaraa vai makeisia?
Messuosastolle usein houkutellaan palkinnolla, mainostavaralla ja makeisilla. Mainostuotteina kannattaa käyttää pieniä tuotteita koska säilytystilaa on vähän. Yleisin mainostavara on kynä, myös avainperä, jääkaappimagneetti, matkalaukun tagi, rannekukkaro ja korttikotelo mahtuvat pieneen tilaan. Palkintona voisi olla yrityksen oma tuote tai sitten herkkukori, grillaussetti tai laukku.
Muista Lahjataikuri, kun tarvitset messuille laadukkaita tuotteita.
Messumuistio - näin onnistut messuilla
Oletteko menossa messuille omalla osastolla? Teimme 10 kohdan muistilistan messuja varten, kun päätös messuille osallistumisesta on tehty ja osasto varattu.
- Varmista messujen budjetti ja aikataulutus.
- Suunnittele messumarkkinointi ja viestintä, joka sisältää:
-
- Messujen teema
- Tuote/palvelu-uutiset ja lehdistömateriaali
- Aktiviteetit osastolla ja luetteloteksti messujärjestäjille
- Lisänäkyvyys messualueella
- Esitteet
- Messukutsut asiakkaille
- Oheisohjelmat
- Tarjoilut osastolla.
-
- Suunnittele osasto, mukaan lukien:
- Rakenteet, sähköt, valot
- Kalusteet, matot, somistus, viherkasvit
- AV-laitteet, tietoliikenne, LVI-palvelut, siivous, roskat
- Neuvottelutilat
- Kuljetukset
- Kynät, arvonta-/kyselylomake, arvontalaatikko, nitoja, palkinto
- Mainoslahjat, makeiset, kassit.
- Valitse ja valmenna messuhenkilöstö:
- Asut
- Nimikyltit
- Käyntikortit
- Muistiinpanovälineet.
- Varaa aikaa messujen jälkeisille toimille:
- Anna palautetta messujärjestäjälle
- Järjestä oma palautepalaveri
- Hoida messujen jälkihoito (liidit)
- Seuraa messujen vaikutuksia.
- Varmista, että kaikki tarvittava on valmiina ja pakattuna hyvissä ajoin ennen messuja.
- Varaa matkat ja majoitus.
- Varmista, että sinulla on yhteystiedot kaikkiin tarpeellisin tahoihin, kuten messujärjestäjät, kuljetusliikkeet, hotellit, mahdolliset muut messukumppanit ja niin edelleen.
- Valmistaudu messujen jälkeiseen aikaan. Mieti, miten liidit käsitellään, miten, milloin ja kuka ottaa yhteyttä messujen jälkeen ja miten seurantaa tehdään.
Muista myös henkilökunnan hyvinvointi messuilla. Suunnittele ruokailut ja tauot sekä mahdolliset vapaa-ajan aktiviteetit messupäivien ulkopuolella. Messut on oiva mahdollisuus rakentaa myös yhteistä tiimihenkeä työarjen ulkopuolella.